Skip to main content

 

Wat verwacht jij van je website?

Wat verwacht jij van je website?

19 mei 2022

Klanten van ons weten het

Hun website draait al jaren veilig op onze servers en levert omzet op.
In ieder geval bij de meeste bedrijven.
Dat is ook de bedoeling van een website zul je denken en dan liefst ook nog eens winstgevend.
Klopt, maar tussen websites onderling zitten grote verschillen.
Niet alleen in design en techniek maar ook in ‘opbrengst’.

Wat verwacht jij van je website?

Levert deze iets op, is het alleen een visitekaartje op internet of erger; een kostenpost?
Dat is afhankelijk van wat je ermee doet en hoe uniek jouw dienstverlening of producten zijn.
En uiteraard ook of men jouw website kan vinden op het moment dat de vraag er is.

Heb je een bedrijf in dienstverlening?

Vaak laat je dan zien wát je doet en hoé je het doet.
Op de pagina’s van jouw website staan hiervoor teksten en foto’s om het verhaal te vertellen over wat jouw dienstverlening voor klanten kan betekenen.
Van de websitebezoekers verwacht je dat ze op één of andere manier contact met je opnemen, hetzij via e-mail, telefonisch of bijvoorbeeld via Whatsapp.

Verkoop je jouw producten online of heb je een fysieke winkel?

Dan laat je uiteraard zien wat er allemaal te koop is.
Ook hier spelen foto’s en teksten een belangrijke rol.
Als men op jouw website online producten kan aanschaffen is er ook nog een financiële afhandeling aan de site gekoppeld.

Hoe (goed) wordt jouw website gevonden?

Doe je het goed in de ‘organische zoekresultaten’, met andere woorden; wordt jouw website/-shop gevonden bij zoekopdrachten via Google?
Misschien adverteer je in Google of op Facebook of mogelijk via een andere vorm van online of offline adverteren?
Het kan allemaal, maar levert het genoeg op?
Want ook om ‘gewoon’ goed vindbaar te zijn in Google vereist het veel werk en is dus een investering in tijd of geld nodig.
En dan heb ik het over de juiste zoektermen waarop je gevonden wilt worden.
Doe gerust eens zelf een test en zoek in Google op je eigen producten of dienstverlening door allerlei zoektermen in te voeren.

Zorgt jouw website voor omzet?

Maar ook al heb je een druk bezochte website, niet iedereen die voor het eerst op je website komt zal gelijk overgaan tot aanschaf van jouw producten of contact opnemen om gebruik te maken van je diensten.
Hier kunnen bepaalde technieken worden ingezet om potentiële klanten op te warmen zodat ze uiteindelijk klant bij je worden.
Een voorbeeld: het laten downloaden van je product- of bedrijfsfolder in pdf.
De websitebezoeker vult zijn/haar gegevens in om de digitale folder te kunnen downloaden.
Vervolgens zitten die gegevens in een online mail-systeem van waaruit deze potentiële klant enkele keren een e-mail van jouw bedrijf ontvangt.
Allemaal geautomatiseerd en bedoeld om deze persoon steeds een herinnering aan jouw bedrijf/producten te geven.

Met een mooie term uit de marketing noem je dit ‘Top of mind’; de klant hoort steeds iets van jouw bedrijf waardoor je onder de aandacht blijft en neemt dit mee als er uiteindelijk beslist wordt over een aankoop of aanvraag.

Daarnaast zijn er nog legio andere van dit soort technieken en voorbeelden denkbaar.

Goed gevonden worden en omzet draaien met je website?

Welk type bedrijf of instelling je ook hebt, het systeem achter je website draagt in grote mate bij om goed gevonden te worden en te presteren op het moment dat het nodig is.

Bijna alle websites die MOL4media bouwt zijn opgebouwd in het website-systeem (CMS) Joomla.
De makers van Joomla lopen voorop bij veel ontwikkelingen op internet.
Je hebt dus continue een website die aan de huidige webstandaarden voldoet en veilig en snel is.
MOL4media bouwt voort op dit geavanceerde systeem met websites die scoren.

Wil jij ook een website die scoort?
Snel weten waar je bij ons aan toe bent kan ik een gesprek van tien minuutjes.
We kunnen (video)bellen of je komt bij ons langs in de Dorpsstraat te Nootdorp.
Informeer gerust eens geheel vrijblijvend om te zien wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen!